Husk at udligne fakturaen i kassen når du modtager betaling fra kunderne. Det kan du gøre på tre forskellige måder.
Indhold:
Generel udligning af kundens kredit
Fakturaen udlignes ved at gå til Kassen.
Her vælges den kunde som du har modtaget betaling fra.
Klik på Saldo: Beløb i bunden af kassen.
Beløbet kunden skylder vil nu automatisk blive angivet ud for betalingstypen Kredit med minus fortegn, der indikerer at vi nedskriver kundens kredit.
Klik på den betalingsmetode kunden har betalt med, f.eks. Mobilepay eller betalingskort
Klik på Bogfør.
Kundens kreditsaldo er nu udlignet og fakturaen er registreret som betalt af kunden i dit regnskab.
Specifik udligning af den enkelte faktura via kassen
Gå til Kasse
• Vælg den kunde, som du har modtaget betaling fra
• Klik på Faktura i bunden af kassen.
• Vælg den faktura der skal udlignes ved at sætte et flueben og klikke på vælg.
• Klik på den betalingstype kunden har betalt med fx Mobilepay eller betalingskort.
• Kundens kreditsaldo angives nu ud for den valgte betalingstype med positivt fortegn, hvilket indikerer, at vi udligner kundens kredit med den valgte betalingstype.
• Klik på bogfør
Kundens kreditsaldo er nu udlignet og fakturaen er registreret som betalt af kunden i dit regnskab.
Bemærk: Når en kundes kredit skal udlignes, skal der ikke vælges nogen ydelse.
Specifik udligning af den enkelte faktura via kundestamkort
En anden måde at udligne en specifik faktura på - fremfor blot 'udeståendet' er ved at gå til kundens stamkort.
I kundens genveje (øverst) klikker du på Faktura.
Find den faktura du ønsker at udligne og tryk på dankortet:
Du ledes nu direkte i kassen og kan udligne derfra: Kredit skal stå i minus. Klik på den betalingstype kunden har betalt med.
Klik på Bogfør.
Kundens kreditsaldo er nu udlignet og fakturaen er registreret som betalt af kunden i dit regnskab.
Bemærk: Når en kundes kredit skal udlignes, skal der ikke vælges nogen ydelse.
Se filmen

