Spring videre til hovedindholdet

Fjern/udlign et tilgodehavende på kunden

Christian P avatar
Skrevet af Christian P
Opdateret for over en måned siden

Der findes to måder, du kan udligne et tilgodehavende på afhængig af, om tilgodehavendet er opstået ved en fejl eller som en bevidst handling:

1. Hvis tilgodehavende er lavet som en bevidst handling

Gå til:

  • Kassen --> søg kunden frem
    Det vil stå med blå skrift at kunden har et tilgodehavende.

mceclip0.png

  • Gå ned i bunden af kassen.

  • Klik på saldo
    Beløbet bliver overført til Kredit.

  • Vælg den betalingstype som kunden skal have udbetalt sit tilgodehavende på.

mceclip1.png

Kunden kan også få fratrukket sit tilgodehavende fra en betaling af ydelse/produkt. Klik på saldo og pengene bliver fratrukket det beløb som kunden først skulle betale.

2. Er tilgodehavendet lavet ved en fejl

Gå til:

Kunder --> søg kunden frem --> Klik på Kasseboner øverst i Genveje

  • Find kassebonen som er årsag til tilgodehavendet.

  • Klik på Returner

  • Klik Bogfør

Besvarede dette dit spørgsmål?