Der findes to måder, du kan udligne et tilgodehavende på afhængig af, om tilgodehavendet er opstået ved en fejl eller som en bevidst handling:
1. Hvis tilgodehavende er lavet som en bevidst handling
Gå til:
Kassen --> søg kunden frem
Det vil stå med blå skrift at kunden har et tilgodehavende.
Gå ned i bunden af kassen.
Klik på saldo
Beløbet bliver overført til Kredit.
Vælg den betalingstype som kunden skal have udbetalt sit tilgodehavende på.
Kunden kan også få fratrukket sit tilgodehavende fra en betaling af ydelse/produkt. Klik på saldo og pengene bliver fratrukket det beløb som kunden først skulle betale.
2. Er tilgodehavendet lavet ved en fejl
Gå til:
Kunder --> søg kunden frem --> Klik på Kasseboner øverst i Genveje
Find kassebonen som er årsag til tilgodehavendet.
Klik på Returner
Klik Bogfør