Spring videre til hovedindholdet

Opret en EAN faktura

Christian P avatar
Skrevet af Christian P
Opdateret for over 5 måneder siden

Mange virksomheder modtager kun fakturaer som EAN fakturaer.​​

Obs!

For at kunde sende en EAN-faktura, kræver dette et særskilt tillægs-abonnement, hvis du har et abonnement, hvor funktionen ikke er inkluderet. Dette skyldes at EAN fakturaer ikke er gratis at sende.

Kontakt CBITs support, hvis du ønsker at sættes op til at kunne sende EAN-fakturaer. Processen tager typisk et par dage.

Hvis du ikke allerede har oprettet virksomheden som kunde, gør du dette ved at oprette virksomheden via Kunder --> Opret. Det kunne fx være Pensam.

Du indsætter nu følgende på "kunden" (virksomhedens kundestamkort):

Generelt

  • Firma navn (i navnefeltet)

  • Adresse + postnummer

  • Telefon (privat eller arbejde) eller mobil nummer

  • E-mail

mceclip1.png

Virksomhed

  • Firma navn (ikke påkrævet, da du allerede har skrevet et navn i kundenavnet)

  • CVR nummer

  • EAN nummer

  • EAN nr. fakturamodtager – her kan man skrive et reference nummer til f.eks bogholderiet. Et reference nummer kan f.eks være: 934703 (kun tal). Så ved de hvilken konto de skal bogføre fakturaen på (ikke alle kunder behøver et reference nummer)

mceclip2.png

Betalingsinformation

Her sætter du flueben i ”Samlekredit”. Da vil du kunne vælge virksomheden som betaler for kunden/patienten inde i kassen.

mceclip3.png

Dvs. når du laver et salg til Fru Hansen, da vælger du først betalingstypen Kredit. Vælg virksomheden i dropdown-menuen til venstre og tryk Bogfør.

OBS! Opret faktura skal du kun sætte flueben i, hvis en kunde har købt på kredit og du vil sende en faktura til kunden. Den skal ikke benyttes til at sende samlefakturaer ud, altså flere fakturaer til én betaler.

Besvarede dette dit spørgsmål?