Hvis du har lukket kassen, og kunden senere vender tilbage med information om manglende udbetaling af sit tilskud bør du:
Tjekke om det kan skyldes en af disse 4 årsager:
Der er sat ydernummer på medarbejderens stamkort
Der er sat CPR-nr. ind på kundens stamkort
Der er krydset af på kundens stamkort at denne er medlem af danmark
Der er sat danmark-ydelsesnummer på selve ydelsen
Dette rettes inden bonen genindberettes via CBIT
Hvis ovenstående ikke er en af årsagerne, er det en god idé at Undersøge med danmark, hvorfor bonen er blevet afvist (tlf. 7010 9070).
Når du ønsker at genindberette kassebonen, går du blot til Menu → Økonomi → Kasseboner.
I den øverste lyseblå bjælke, klikker du på “Kasseboner mangler danmark”.
Sæt flueben ud for de boner du ønsker genindberettet og klik på “Indberet”. Hvis du klikker på “Vis” ud for bonen, skulle du nu gerne kunne se en bundtekst på bonen, hvor der står “Denne bon indberettes til danmark”.
Obs! Læs evt. også guiden Indberet kassebon til Sygeforsikringen danmark |