Spring videre til hovedindholdet

Rykkersystem

Sådan får du mulighed for at opsætte et rykkersystem, hvor du kan sende rykkere til dine kunder.

Christian P avatar
Skrevet af Christian P
Opdateret for over 5 måneder siden

Gå til Menu --> Konfiguration > Rykkersystem.

Generelt

Her vælger du helt grundlæggende en eller flere kredit-betalingstyper, som du vil kigge på. Det vil sige, at du kan vælge dem til og fra her:

Et billede, der indeholder tekst, skærmbillede, Font/skrifttype, softwareAutomatisk genereret beskrivelse

Aktivér kunde:

Her sætter du et flueben, hvis kunden skal aktiveres igen - dvs. have fjernet inaktiv datoen på kundens stamkortet - når kunden betaler.

Trin:

Flowet sættes op som en række trin, der vil blive udført i sekvens på hver kunde, som er påvirket:

De enkelte funktioner betyder:

Trin: Trinnene opsættes i rækkefølge, hvor 1 er først, 2 næst osv. Den øverste linje med bindestreg er der, hvor du laver nye trin. Du kan også slette et eksisterende trin ved at sætte værdien bindestreg i trinnet på den linje, du vil slette.

Minimum: Her sætter du et minimumsbeløb for, hvornår kunden skal rykkes.

Dage: Hvor mange dage siden sidste trin, der skal ventes, før trinnet kan køres.

Email: Sæt et flueben, hvis du ønsker, kunden skal modtage rykker pr. mail. Da kommer emne- og tekst feltet til syne.

SMS: Sæt et flueben, hvis du ønsker, kunden skal modtage rykker pr. SMS. Da vil tekstfeltet komme til syne.

Inaktiver: Din kunde sættes som Inaktiv, når trinnet køres, hvis dennes saldo er over minimumsbeløbet.

Tilføj kundegrupper: Om kunden skal tilføjes til en eller flere kundegrupper, når trinnet køres. F.eks. "Kunder i rykker-flow" eller lignende.

Fjern kundegrupper: Om kunden skal fjernes fra en eller flere kundegrupper, når trinnet køres. F.eks. hvis en kunde ikke længere skal være VIP-medlem eller lignende.

Gebyr vare: Hvis der skal tillægges rykkergebyr på dette trin. Der vil i dette tilfælde blive lavet en kassebon med samme betalingstype som den valgte i toppen.

Tilføj så mange trin, du ønsker!

Økonomi

Når rykker-flowet er defineret, som i forrige afsnit, kan du køre det i Menu --> Økonomi --> Rykkersystem:

Et billede, der indeholder tekst, skærmbillede, nummer/tal, Font/skrifttypeAutomatisk genereret beskrivelse

På billedet herover kan det ses, at flowet vil starte på trin 1 for de fleste - bortset for Stine og Thomas B., som er under minimumsgrænsen på 100 kr.

Trykker du på "Videre til kommunikation", kommer du til dette billede:

Et billede, der indeholder tekst, skærmbillede, nummer/tal, Font/skrifttypeAutomatisk genereret beskrivelse

Her ser du, hvad der sker på den enkelte kunde, når du klikker på "Gennemfør". Alle kunder, hvor "Næste trin" er Trin 1, vil få tildelt et gebyr og tilsendt kommunikation afhængigt af, om du i konfigurationen har defineret, om en rykker skal sendes via Email og/eller mobilnummer. Det er selvfølgelig her også vigtigt, at der er tilføjet mail/mobil på den enkelte kundes stamkort.

Har du flere trin, vil flowet, når du kører det igen, kigge på, hvornår en kunde sidst er blevet "berørt" af rykker-flowet. Hvis det mere end de "Dage" siden som defineret i reglen, vil næste regel træde i kraft.


Besvarede dette dit spørgsmål?