Gå til Menu --> Konfiguration > Rykkersystem.
Generelt
Her vælger du helt grundlæggende en eller flere kredit-betalingstyper, som du vil kigge på. Det vil sige, at du kan vælge dem til og fra her:
Aktivér kunde:
Her sætter du et flueben, hvis kunden skal aktiveres igen - dvs. have fjernet inaktiv datoen på kundens stamkortet - når kunden betaler.
Trin:
Flowet sættes op som en række trin, der vil blive udført i sekvens på hver kunde, som er påvirket:
De enkelte funktioner betyder:
Trin: Trinnene opsættes i rækkefølge, hvor 1 er først, 2 næst osv. Den øverste linje med bindestreg er der, hvor du laver nye trin. Du kan også slette et eksisterende trin ved at sætte værdien bindestreg i trinnet på den linje, du vil slette.
Minimum: Her sætter du et minimumsbeløb for, hvornår kunden skal rykkes.
Dage: Hvor mange dage siden sidste trin, der skal ventes, før trinnet kan køres.
Email: Sæt et flueben, hvis du ønsker, kunden skal modtage rykker pr. mail. Da kommer emne- og tekst feltet til syne.
SMS: Sæt et flueben, hvis du ønsker, kunden skal modtage rykker pr. SMS. Da vil tekstfeltet komme til syne.
Inaktiver: Din kunde sættes som Inaktiv, når trinnet køres, hvis dennes saldo er over minimumsbeløbet.
Tilføj kundegrupper: Om kunden skal tilføjes til en eller flere kundegrupper, når trinnet køres. F.eks. "Kunder i rykker-flow" eller lignende.
Fjern kundegrupper: Om kunden skal fjernes fra en eller flere kundegrupper, når trinnet køres. F.eks. hvis en kunde ikke længere skal være VIP-medlem eller lignende.
Gebyr vare: Hvis der skal tillægges rykkergebyr på dette trin. Der vil i dette tilfælde blive lavet en kassebon med samme betalingstype som den valgte i toppen.
Tilføj så mange trin, du ønsker!
Økonomi
Når rykker-flowet er defineret, som i forrige afsnit, kan du køre det i Menu --> Økonomi --> Rykkersystem:
På billedet herover kan det ses, at flowet vil starte på trin 1 for de fleste - bortset for Stine og Thomas B., som er under minimumsgrænsen på 100 kr.
Trykker du på "Videre til kommunikation", kommer du til dette billede:
Her ser du, hvad der sker på den enkelte kunde, når du klikker på "Gennemfør". Alle kunder, hvor "Næste trin" er Trin 1, vil få tildelt et gebyr og tilsendt kommunikation afhængigt af, om du i konfigurationen har defineret, om en rykker skal sendes via Email og/eller mobilnummer. Det er selvfølgelig her også vigtigt, at der er tilføjet mail/mobil på den enkelte kundes stamkort.
Har du flere trin, vil flowet, når du kører det igen, kigge på, hvornår en kunde sidst er blevet "berørt" af rykker-flowet. Hvis det mere end de "Dage" siden som defineret i reglen, vil næste regel træde i kraft.




