Spring videre til hovedindholdet

Sikkerhedsroller

Christian P avatar
Skrevet af Christian P
Opdateret for over 5 måneder siden

Med konfiguration af sikkerhedsroller kan du vælge, hvilke medarbejdere der skal have adgang til de forskellige dele af systemet. Alt efter hvad dine medarbejdere skal have adgang til, kan du oprette forskellige roller, der kan tildeles den enkelte medarbejder.

Indhold:


Tildel sikkerhedsrolle til medarbejder

Ved at tildele en medarbejder en sikkerhedsrolle kan du administrere præcis hvilke funktioner medarbejderen må få adgang til.

Gå til MenuMedarbejdere

  • Klik ind på en Medarbejder

  • Under sikkerhed og ud for Roller sættes flueben ud for de roller du ønsker at tildele medarbejderen. Bemærk: en medarbejder kan kun tildeles én rolle.

mceclip0.png

  • Klik på Gem

Redigér adgangsniveau til sikkerhedsrolle

Som standard har systemet forud defineret fire sikkerhedsroller: Administrator, Ekspedient, Butikschef og Revisor. Hver rolle har som standard fået defineret adgang til en række funktioner i systemet. For at se og ændre hvilke funktioner hver rolle har adgang til:

Gå til Menu Medarbejdere

  • Klik på Sikkerhedsroller

  • Vandret er angivet roller og antallet af medarbejdere der er tildelt adgangsniveauet (rollen).

mceclip0.png

  • Lodret er angivet alle funktioner i systemet. Sæt flueben ud for alle de funktioner, som du ønsker en sikkerhedsrolle skal have adgang til.

  • Klik på Gem

  • Log ud og ind for at få ændringerne til at slå igennem.

Opret ny sikkerhedsrolle

Som standard har systemet forud defineret fire sikkerhedsroller: Administrator, Ekspedient, Butikschef og Revisor. Du har mulighed for at oprette flere sikkerhedsroller i systemet.

Gå til Menu → KonfigurationMedarbejdere

  • Klik på Sikkerhed: Roller

  • Angiv navn på den nye sikkerhedsrolle i det tomme felt yderst til højre

  • Klik på Gem nederst på siden

mceclip2.png

  • Angiv de funktioner sikkerhedsrollen skal have adgang til ved at sætte flueben ud for funktionen.

  • Klik på Gem

Når du har oprettet en ny rolle kan du tildele en medarbejder sikkerhedsrollen. Hvis du vil ændre, hvilke medarbejdere der har adgang til rollen kan du klikke på Tildel og derefter fjerne eller tilføje flueben ud for den medarbejder du vil fjerne eller tilføje fra rollen. Husk at klikke på Gem.

Se filmen

Ikon for vedhæftede filer
Besvarede dette dit spørgsmål?